Thursday, December 9, 2010

Back to Kulim after 2 years

Hari ni memang hari yang cukup memenatkan
tapi memberi seribu makna dan kenangan
yang mengimbau kembali zaman2 tak matang dulu
hehehehe

like i told you guys in the previous entry
yang hari ni aku berangkat ke Kulim
saja2 pergi sekolah aku
rindu sangat kat sekolah

The moment nak bangun pagi tuh
memang berat sangat
yela semalam aku tidur pukul 5 pagi
sembahyang..ehem2..tapi tak sengaja tertinggal
qodo balik (alasan bernas hehehe)
aku bangun pukul 9 pagi
itu pon sebab member aku Si Firdaus ni dah sampai
dekat rumah aku
janji pukul 9 nak gerak
tapi pukul 9 baru aku nak bergerak mandi
bergerak jugak tuh (okay la)
then kitaorang terus pergi Teloi ambik Si Munira
perjalanan yang agak lama
di samping drebar aku Si Firdaus
yang bawa kereta dia macam RALLY race
gedebamm!!!pukkk!! masuk lopak
jawab si member aku
Relax arr * lingkup kereta aku..
caya la Firdaus..

lepas tuh ambil member Munirah
dan bergerak terus ke Teknik..

bila sampai di Teknik
first kelainan yang kitaorang dapat tau
bila tengok Pak guard dah lain
agaknya dah tukar tender kot..
(kami mula mengeluh sebab kena daftar dulu)
sampai di pejabat terus ambil Sijil SPM
sedih jugakla sebab cikgu takda
semua dah bercuti

tapi dapatlah berjumpa dengan beberapa orang cikgu
boleh layan2 sembang2 cikit
pastu ambil sijil
Si Mun dengan member dia nk balik ke
hahahaha(gelak setan cikit)
aku pon refuse tak nak balik lagi
yela bukan senang nak datang kesekolah TERCINTA ini
so aku dengan si firdaus nie pon terus berangkat berputar-putar
merendek2 kawasan sekolah
tinggallah Si Mun dengan member dia yang tak mau jalan2..

okey malas nak bercerita panjang
layanlah gambar2 ni..



peace sebelum naik ke asrama :)

wawasan teknokrat cemerlang
melahirkan insan terbilang seperti aku..hehehe :p

teringat balik jalan ni lah aku guna tiap2 hari balik dari sekolah
huh panas2.. berbaloi2

i am something to anything..double thumbs up :)

asramaku syurgaku..
dulu sign board ini lah paling benci..
syurga konon..
sekarang ni baru menghargai sangat..

dewan makan pun dh lain..tapi mamat ni hemsem la(hohohoho)
jaga market sendiri la...

dulu tiap2 kali pergi surau mesti akan buat macam ni
dengan niat nak bagi tinggi..hahaha (maktab xda, tidak ka leh aku continue habit nie)

tangga dari Mekah ke teknik..

beratur dalam barisan..
hahaha nanti jadi cikgu tak duduk dalam barisan dah

respect lu BOSS..sekolah lain SPBT kn!!!
Teknik kami BOSS

Kelas tempat aku beroleh kejayaan..
5AU/AUTO okey...
dulu mekanik sekrang cikgu..bravo2..

Part time jaga SPM candidate

aku HEmsem lagi
(market kena jaga)

habis tuh kami p jumpa Cik ZU a.k.a Puan ZU sekarang
dah kahwin pon penyelia asrama kitaorang..
macam dah berubah dekat sekolah
warden kebanyakkan dah tukar..
cikgu mostly nak transfer..
sedih la teacher busuk2 aku 
dah transfer ke Melaka..
bila la nak jumpa dia lagi..
huh..
macam2 gosip yang Kak Zu story tadi..
From A to Z
peruntukan sekolah la
perangai warden la
cikgu2 la
yang paling tak tahan
story pasal hantu pun ada..
huh gerun2...
beware la kamu kalau jadi warden ya..

Cikgu Non pon tak jadi warden dah..
Contact tadi pon tak dapat..huhu..
tapi paling best..
aku dapat jumpa dengan cikgu Zamri
cikgu kelas aku..
cikgu yang banyak tolong aku..
Mentor aku..

huh
seronok sangat visit Kulim tadi
macam2 yang dah berubah
bukan sekolah saja
Satu Kulim dah berubah
lebih maju lebih membangun..
Bangga la rakyat Kulim seperti Kak Zu...hahahaha

Okey papai..
habis sudah...
Disini Memori tercipta..

No comments: