Wednesday, October 27, 2010

Unite is the key

 kiteorang berjaya settle masalah kiteorang dengan cara kitaorang.
 aku harap lepas nie semua akan okey dan jadi macam biasa, 
biasalah, manusia tiada yang sempurna, semua orang buat silap. 
aku harap apa yang berlaku malam nie tak akan 
memecahbelahkan sillatulrahim antara kita sekelas. biarlah yang
 berlaku itu menjadi kenangan atau pengajaran untuk kita
 beringat2 di masa akan datang, 

walaupun banyak masalah yang timbul, marilah kita sama2 berganding bahu, hal yang berlaku dalam hidup aku betul2 mengejutkan dan sangat mendukacitakan, tapi sama2 lah kita berdoa kearah kebaikan..

UNITE IS IMPORTANT...................................................

Malam nie, aku dapat mendengar segala luahan dan nasihat, pendapat, ketidakpuasan dan lain2.. actually pada mulanya, aku agak takut dengan perhimpunan kami malam ini, sebabnya mungkin aku ini jenis yang tak suka untuk benda2 macam nie, tapi suka untuk aku cakapkan yang aku amat berpuas hati dengan pejumpaan kami malam nie.. 

malam nie, aku paham dengan jelas apa ertinya kawan, bukan bersifat nak menunding jari atau apa- apapun tapi kawan sekali sekala boleh menjadi lawan. Alhamdullillah walaupun kelas aku dianggap sebagai kelas yang teuk, tapi kami masih lagi menjadi hati dan ikatan persahabatan yang telah kami anggap seperti adik- beradik.

malam nie jugaklah aku terima persepsi perubahan aku dan kengkawan dari seorang hamba Allah iaitu rakan sekelas aku, aku mintak maaf kalau tetiba wujudnya perbezaan dalam diri aku yang membuat korang terasa..
perjumpaan yang pada mulanya kosong bagi aku diakhiri dengan seribu makna bagi kami sekelas. Alhamdullillah malam nie kami semua bersatu, biar apa yang orang nak kata pasal kelas kami secara AMnya lepas nie akan sama2 kami tempuh..

Untuk kes TETTTT... memang pada mula aku sendiri agak was2 akan kebenarannya dan tidak berapa setuju untuk mendengar daripada sebelah pihak, sewajarnya bagi aku kes ini memanglah tidak melibatkan aku tetapi tempiasnya terasa jugak, aku secara jujurnya tak berdendam pon dan aku mengharapkan perubahan dari nya. memanglah sukar untuk beroleh kepercayaan orang tapi insaflah.. janganlah anggap ini sebagai presure atau masih berego untuk tidak menyalahkan diri sendiri.. biarlah apa yang berlaku menjadi ikhtibar individu itu mahupun aku ataupun rakan2 sekalian.

apa yang dah berlaku kita lupakan walaupon meninggalkan memori pahit selama 4 tahun kita di sini. Jangan jadikan ini alasan untuk kita bertelagah sesama kita..

Lastly, peristiwa yang berlaku hari ini marilah kita lupakan dan moga menjadi pedoman kepada kita semua, berkongsi masalah, jangan pendam, jangan ego, dan yang paling penting jangan ikutkan sangat dengan kehendak hati..

Walau apapun yang berlaku, sama 2 lah kita laluinya wahai kawan2 ku yang bergelar RBT A...

bye....adiyoss

7 comments:

Mayam said...

:'))

nur choki choki said...

oh dani rbt A ke?

DaNieL said...

a'Aahh...
choki2...
minx tlong jgn la ungkit2 kes tuh ye...biarla yg tahu tuh sekadar tahu jew.. yg x tahu tuh biar la xtahu..
sama2lah kita mnanti perubahan dirinya...

s.m.y said...

sungguh benar :')
jangan hukum seseorang atas 1 kesalahan sahaja, masih baik lagi kebaikan dalam dirinya. setiap orang lakukan kesalahan, dan yang penting bagaimana dia cuba untuk perbaiki kesalahan dia tu.
sama-sama doakan yang terbaik untuk dia dan kita semua. amin.

DaNieL said...

thanks sheril,
ko lebih tahu daripada aku..
aku cuma mengharapkan yang terbaik ja..
sma2 kita doakan....

s.m.y said...

samasama daniel.
InsyaAllah. Allah kan Maha Pengampun. Maha penyayang. Kita kena support dia. Jangan terus menghukum.

Miss Sya_Syakinah said...

suma org x sempurna..
btul kta sheril,jgn terus menghukum dia..
terima lah dia seadanya,maafkan lah dia..
bimbing lah dia ke arah yg bnar..
aku pon turut sedia memaafkan dia..
danial, btul kta kamu..
sbgai slah seorg budak RBT A,sma2 lah kita laluinya bersama2..