Sunday, October 3, 2010

Cita-Cita, Paksaan & Harapan part 1

Di tengah hari yang panas dengan mood yang nak bilik perlis jap lagi aku
 teringat kisah cita2 dan impian aku waktu sekolah dulu...hahahaha...
nk story kat sini ker tak? eleh tanya pulak mamat nie...story jer terus...

okey waktu sekolah dulu aku memang teringin sangat nak jadi  engineer...
di tambah pulak apabila aku dapat mas0k sekolah teknik... aku rase
takdir aku untuk jadi seorang engineer memang cerah...hahaha...
 kat sekolah dulu aku ambik course automotive dan memang best
sangat belajar pasal keta nie... aku mula menanam cita- cita untuk jadi
 seorang engineer kapal terbang memandangkan aku dah ada basic
 pasal kereta...sejak daripada itu minat aku terhadap kapal terbang
sangat la membuak2....x sabar2 rasenya nk habis sekolah o0o0o0....










waktu kt teknik dulu ramai giler member 2 aku yang nak
jadi cikgu taw....semuanya majoriti nak jadi cikgu sebab dieorang
cakap jadi cikgu nie besttt.... tapi bagi aku, cikgu nie x best...
sangat2 x best... aku pon bagi taw member2 yang
cikgu will be my last choice after all...

lepas dapat result spm..Alhamdulillah result aku okey & aku adalah
salah seorang pelajar cemerlang kot
 ( ceh masok bakul angkat sendiri  ) tak da la, result aku sedang 2 ja...
dan aku pon apply la mcm2 IPT dan di sebabkan nk jadi engineer
kapal terbang punya pasal. aku letak UTM as my first choice..
semua course yang aku pilih semuanya berkaitan dengan engineering
cuma satu course jew yang lain...TESL la...
guess what? dalam banyak 2 course yang di apply TESL jugak yg
nk di bagi kt aku..huhuhu...aku kecewa pada mulanya..
then my father as me to apply Maktab, so ikotkan je la
walhal hati memang x mo sangat2....huhuhu...

then aku pon made up my mind yang aku nk gi tganu blaja Tesl...
in 2 months aku dapati seronok sangat belajar TESl kot...
so terlupa la bab nakjadi engineer ini....redho jew..hahaha

then dalam keseronok kan belajar Tesl aku dikejutkan dengan
berita yang aku dapat Maktab!!!!!!! (jeng3....)ada sound effect ckit....

nk taw sambungnya.... tggu la di entry akan datang.....
hahahahaha...mcm novel pulak!!!!!! adiyosss...

No comments: