Tuesday, January 11, 2011

Aku nak jadi baik




















Okay.. hari nie aku nak bertanya sekaligus menjawab pertanyaan
aku balik..
easy je soalan aku..
DI ANTARA PADI DAN LALANG,
KORANG RASE MANE KORANG AKAN TANAM?

hahahahahaha..
budak2 pon boleh jawab soalan ni CIKGU DANI.....
hahahhaahhaha..
lucu la sangat...

okay simple taknak wat entry panjang memanjang!!!

yes jawapan korang memang betul MA!!!!
of course la orang akan pilih padi sebab boleh makan!!!
jawapan anda memang tepat sekali..

tapi kan disebalik padi dan lalang pernah x korang
terfikir untuk imaging satu benda yang korang x pernah imaging....

kita umpamakan macam ni...
PADI ITU UMPAMA KEBAIKAN
manakala
LALANG ITU UMPANA KEJAHATAN

kalau kita tanam padi mesti akan tumbuh lalang..
bererti;
bila kita melakukan sesuatu kebaikan mesti akan wujud
beribu halangan..
contohnya aku bila nak mengerjakan solat macam2 halangan
yang timbul, nak main game dulu la, facebook dulu la...

tapi,
bila kita tanam lalang, akan tumbuhkah padi?
sudah semestinya tidak....
begitulah juga persamaannya, bila kita melakukan
sesuatu kejahatan mesti benda itu tiada halangan bukan,
malahan bila melakukan kejahatan atau benda2 yang terlarang ni
kita seolah2 tidak fikir langsung sewaktu kita melakukan kebaikan..

MORAL OF THE STORY


1 MALAYSIA MENJANA TRANSFORMASI...
hehehehehe... (n_n)

No comments: