Saturday, December 3, 2011

DAMN, them shit...

adakah ini satu tabiat, hobi ke, ataupun mungkin tingkahlaku kalau tak buat tak sempurna dunia mereka..well for me mereka ini SHIT..terus terang aku cakap.. apa yang aku maksudkan sebenarnya?
maybe im the "NERDY" person..but do I care?



sakit mata bila tengok aksi2 macam ni,  aku tak cakap la aku ni baik,  i used to be one of them (car litter, trash-er) tapi at least aku dah bertaubat sekarang (ini adalah statement serious)..maybe when i keep holding my rubbish and at the same time cuba nak cari dust bin orang akan cakap dengan statement macam ni " ohh m jayyy baik nya insan ini, sejuk perot mak  kau melahirkan kau"..and to me? let it be, aku sikit pon tak heran dengan statement yang mungkin nak cakap yeah right!!! you was born to be NERD buddy..
aku pegang dengan prinsip aku, kalau aku tak mulakan,aku tak disiplinkan diri aku? takda siapa yang buat. so the point is, you should start doing this by yourself..i will never let my world fill with rubbish..aku tak jadi pengotor..
so to those yang masih tak dapat hidayah,masih lagi doing this, cuba korang pikirkan macam ni
buang sampah merata2 itu adalah salah, fakta kan? jadi kalau kita buat benda yang salah for sure you guys committing a sin.. dan selagi sampah yang korang buang itu berada di situ (tak di cuci) selagi itulah korang akan menanggung dosa...bayangkan korang buang satu bungkusan coklat di dalam semak (nampak remeh) ,
selagi bungkusan coklat korang tak dikutip selagi itulah korang berdosa...pikir2 kan lah...


the next things is aku cukup tak puas hati bila orang yang berotak takda leave their supermarket's trolleys near my car. weh sia2 la ada trolley park kalau tak guna. pikirlah kan kalau nak senang sekalipun jangan sampai menyusahkan orang. Kereta aku dah banyak calar di sebabkan kes trolley ni, selamat aku tak tahu ja orang berotak takda tuh, kalau aku nampak orang tuh, nescaya aku akan keluarkan duit syiling, calarkan balik kereta dia..then, you deserve it, nak tengok kau melenting tak kalau kereta kau calar? so the moral here is, kita manusia sama2 kena prithatin, let yourself be a nerdy person a good doing...


No comments: