Tuesday, November 6, 2012

Pendam

.
Pendam sesuatu sama ada untuk kebaikan atau keburukan..aku tak pasti mana satu situasi yang betul ataupun salah...berat rasanya nak menanggung hakikat sebenar, tak pasti sama ada kebahagiaan atau kedukaan yang harus aku hadapi.. 3 tahun aku pendam semua ini hanya untuk menjaga sesuatu yang digelar "persahabatan"...Apa yang direncanakan oleh Tuhan kepada makhluknya tiada siapa yang tahu dan tiada siapa juga boleh menafikannya.. hati dan perasaan tidak boleh diduga dan juga tidak boleh dinafikan.. Mungkin sukar untuk percaya penantian aku selama 3 tahun untuk melafazkannya. Namun sepanjang 3 tahun itu aku telah memerhati gerak geri dia daripada jauh, dari satu sudut yang tidak pernah dapat dia jangkaui.. kejamkah aku untuk menyambil peluang di atas kesempatan ini? salahkah aku untuk berterus terang?

Sesungguhnya aku tidak mengharapkan apa-apa, tetapi hanya untuk melepaskan beban perasaan yang terpaksa aku tanggung selama 3 tahun. Acap kali aku cuba untuk menafikan namun acap kali juga aku tewas dengan bayangan cinta yang datang. Haruskah aku melawan bisik hati ini lagi? Haruskah aku diam dengan desakan hati ini? Ya Allah sesungguhnya aku tidak kuat.. Aku cuba untuk positifkan diri, menerima hakikat yang mungkin berlawanan dengan kehendak aku.
Seandainya takdir telah tertulis begini, aku terima, aku redha dan aku inginkan yang terbaik untuk dia..


No comments: