Wednesday, February 2, 2011

Fairy story is Ever and evergreen!!!!

THE CAVE OF THE GOLDEN ROSE



Aku suka tengok citer nie.. it remains my children life. actually, aku dah lama cari cerita ni.
aku memang nak tengok2 sangat. aku ingat lagi, cerita ada  nie dekat RTM 2 waktu malam.
waktu tuh tahun 1999 masa aku darjah 2.. best gila layan cerita fantasi macam ni..
yela waktu kecik- kecik dulu smua cerita dongeng aku layan. dan sekarang mencari- cari semua
semua cerita tuh.. aku x nak yang versi cartoon punya... aku nak yang versi orang berlakon baru
best..hahahahahha jiwa budak2...!!!!!!!
ada aku kisah.....actually citer2 macam nie la yang EVERGREEN....trust me...

nanti zaman anak- anak i mean for the next 15 years.. cerita2 macam mesti akan still
berdiri di hati budak2...daripada zaman kita, dan terus ke generasi akan datang....



sleeping beauty


Cinderella

Snow white


rapunzel
jack and beanstalk

beauty and the beast

pinocchio



back to cave to of the golden rose... citer ni lebih sinonim di panggil Fataghiro
sebab heroin citer ni nama fataghiro... citer ni adalah adaptasi sejenis epik zaman
dahulu kala..(kalau x silap aku la)..
best sangat2..latar belakang waktu zaman dulu2 dekat italy..(aku suka bangunan2 lama di italy)
citer ni mengisahkan seorang puteri raja yang ala2 tomboy..
mereka adalah keturunan raja tetpi tidak mempunyai saudara lelaki..
ayah fataghiro.. pernah kecewa sewaktu fataghiro dilahirkan kerana dia menyangka fataghiro 
adalah bayi lelaki seperti ramalan tukang tilik. tetapi dia kecewa kerana fataghiro adalah perempuan
dan sekaligus dia tidak mempunyai waris takhtanya. lantas dia ingin membunuh fataghiro,
kerana dia menyangka bahawa fataghiro membahwa sial kerana di sebabkan fataghiro jugalah isterinya 
meninggal dunia..
tetapi sewaktu ingin membunuhnya..fataghiro di lindungi oleh satu jelmaan yang menolong fataghiro sehingga
dewasa...

best bukan storyline citer nie....
kepada sesiapa yang mindanya x macam aku mesti akan cakap boring...hahahahha
tapi itulah aku..aku suka kepada sesuatu yang khayalan.. 
imagination build your mind- falsafah sendri-hihihi (n_n) Y

2 comments:

erzerldacassilas said...

weh aku ad je ceta fantaghiro ni. siri 1 smpai 4. ((:

DaNieL said...

nak2...nak sgt2...aku nengok siri 1 je beb..itu pon kt youtube...